Ta francuska szkoła wykorzystuje rozpoznawanie twarzy, aby dowiedzieć się, kiedy uczniowie nie zwracają uwagi

Listopad 1, 2017 szkoła
facialrecognition

Szkoła biznesu w Paryżu wkrótce zacznie używać sztucznej inteligencji i analizy twarzy w celu ustalenia, czy uczniowie zwracają uwagę w klasie. Oprogramowanie Nestor będzie używane we wrześniu w dwóch szkołach online w szkole biznesowej ESG. LCA Learning, firma, która stworzyła firmę Nestor, zaprezentowała technologię podczas wydarzeń w Organizacji Narodów Zjednoczonych w Nowym Jorku w zeszłym tygodniu.

Pomysł, zgodnie z założycielem LCA Marcel Saucet, polega na wykorzystaniu danych gromadzonych przez firmę Nestor w celu poprawy wyników zarówno studentów, jak i profesorów. Oprogramowanie wykorzystuje kamery internetowe uczniów do analizowania ruchów oczu i wyrazów twarzy oraz określa, czy uczniowie zwracają uwagę na wykład wideo. Następnie formułuje quizy w oparciu o treść zawartą w momentach nieuwagi. Profesorzy mogliby również zidentyfikować chwile, kiedy zainteresowanie uczniów zanikało, co mogłoby poprawić ich nauczanie – mówi Saucet.

Początkowo technologia będzie dostępna tylko dla studentów, którzy oglądają wykłady zdalnie, chociaż Saucet ma nadzieję, że ostatecznie uruchomi wersję w klasie, która wysyłałaby powiadomienia w czasie rzeczywistym do studentów, gdy tylko nie zwracają uwagi. Mówiąc dziennikarzom podczas demonstracji w kampusie ESG w Paryżu w ubiegłym miesiącu, firma Saucet powiedziała, że technologia ta może znacznie poprawić wyniki studentów, którzy podejmują ogromne otwarte kursy online lub MOOC.

school

„Problem z MOOC polega na tym, że nie działają”, powiedział Saucet. „To było 10 lat, które próbowaliśmy e-learningu, a w Stanach Zjednoczonych było 25 lat. I to nie działa. ”

Informacja prasowa Światowej Rady Narodów Narodów Zjednoczonych, która odbyła się w zeszłym tygodniu, opisała uruchomienie Nestor jako „pierwszej klasy prowadzonej przez AI”, choć nie jest to całkowicie dokładne. Oprogramowanie nie jest w stanie faktycznie nauczać kursu, a nie po raz pierwszy szkoły eksperymentowały z podobnymi technologiami. Szkoła IE Business School w Madrycie utworzyła ostatnio salę WOW (akronim oznacza „Okno na świat”), gdzie profesorowie stoją przed ścianą ekranową i wykładowcą studentów, którzy dostrzegają z daleka. Podobnie jak Nestor, system wykorzystuje „systemy rozpoznawania emocji”, aby zmierzyć uwagę uczniów.

Zwolennicy AI w dziedzinie edukacji twierdzą, że technologia ta może być wykorzystana jako korektor cyfrowy, który dostosowałby się do indywidualnych potrzeb studenta i pomógłby sprzyjać bardziej efektywnym nawykom uczenia się. Takie oprogramowanie mogłoby pomóc nauczycielom, dostarczając ilościowych informacji zwrotnych na temat skuteczności ich nauczania, twierdzą zwolennicy. Niektórzy badacze nawet podnieśli perspektywę AI działającą jako „towarzyszka uczenia się przez całe życie”, która towarzyszy studentom od lat. Obecny trend hazardu we Francji sprawia, że nawet programiści dostosowują się do oprogramowania, aby zauważać, kiedy emocje uczniów pochodzą z wygrania online (odwiedź tę stronę, aby zrozumieć co mamy na myśli) lub rzeczywistą radość z nauki.

Ale programy AI polegają na ogromnych troves danych osobowych i istnieją obawy co do sposobu traktowania takich danych. Spersonalizowany program nauczania, zainicjowany w Nowym Jorku przez InBloom, firmę zajmującą się analizą danych, załamał się w 2014 r. Ze względu na coraz większe obawy dotyczące sposobu wykorzystania i ochrony studentów przed hakerami.

Saucet twierdzi, że Nestor nie zapisze żadnych nagranych materiałów wideo i że jego firma nie zamierza sprzedawać żadnych innych danych gromadzonych przez oprogramowanie. (Jego firma sprzedaje swoje oprogramowanie do szkół). Dane będą również szyfrowane i anonimowe. Oprócz rozpoznawania twarzy i

analizy, oprogramowanie może integrować się z kalendarzem uczniów, aby zaproponować możliwe czasy nauki i śledzić ich zachowania online w celu wzorowania na nich. Jeśli student zwykle spędza tygodniowe dni oglądając filmy z YouTube, Nestor może sugerować, że spędzają tam czas studiując. Saucet przyznaje jednak, że w końcu każda szkoła będzie decydowała, jak traktować i przechowywać takie dane.

school

„To, co się dzieje, jest prowadzone przez technologię, a nie przez naukę.”

Rose Luckin, profesor w University College London Knowledge Lab, mówi, że AI może odblokować „czarne pudło nauki”, dostarczając informacji na temat tego, jak i kiedy się się uczy. Ostrzega jednak przed przyjęciem nowych technologii, które – mimo że pociągają – mogą nie odpowiadać na krytyczne potrzeby.

„Myślę, że może mieć ogromny wpływ na edukację”, mówi Luckin. „Myślę, że obecnie problem polega na tym, że to, co się dzieje, jest prowadzone przez technologię, a nie przez naukę, i to jest problematyczne”.

Luckin twierdzi, że program podobny do Nestora może być użyteczny dla studentów uczących się zdalnie, ponieważ „nie ma tam ludzi, którzy obserwują ich”, a mówi, że znaczne badania skupiły się na określaniu emocji w oparciu o analizę twarzy. (Kilka firm zaczęło używać podobnej technologii do reklamy). Ale mówi, że nie zdaje sobie sprawy z przeprowadzonych na dużą skalę badań nad skutecznością edukacyjną takich programów, a ona kwestionuje tę wartość w quizzowaniu studentów na treść, na którą nie zwracali uwagi.

„Bardziej skrupulatnym podejściem do pedagogiki byłoby pokazanie studentowi, kiedy są skupione, a co odnosi się do ich wyników”, mówi Luckin. „Więc, że oferujesz informacje studentom, którzy pomagają im efektywniej zarządzać czasem pracy i pomagają im stać się skuteczniejszą uczennicą”.

I choć niektórzy obawiają się, że pewnego dnia AI może zastąpić nauczycieli, Luckin uważa tę technologię za pomocnika, a nie zastępcę. Saucet zgadza się.

„Kontakt z ludźmi nie odejdzie”, mówi. – Zawsze będą profesorowie.