Czy technologia w klasie jest dobra na naukę lub marnować czas?

Październik 15, 2017 Aktualności
bibliotekę

Czy tabletki nauczą dzieci podstawowych umiejętności matematycznych i czytania? Jako profesor zajmujący się integracją technologii w szkołach w K-12, mogę powiedzieć, że odpowiedź brzmi tak, ale istnieją pewne krytyczne zastrzeżenia.https://pwsbijo.pl/technologia-nauke/

Komputery z oprogramowaniem instruktażowym były używane do nauczania podstawowej matematyki i lektury od 1960 roku. To oprogramowanie wyświetla zawartość studenta w określonym temacie. Student praktykuje odpowiedzi na jedno lub więcej pytań, a komputer ocenia odpowiedź i przekazuje informacje zwrotne. Następnie proces jest powtarzany z nowym tematem.

Współczesne oprogramowanie instruktażowe wykorzystuje bardziej wyrafinowane analizy danych i algorytmy do dostosowywania treści instruktażowych do każdego ucznia.

Wiele dzieci uważa, że ​​uczenia się przez oprogramowanie instruktażowe są trudne, ponieważ pracują samodzielnie i biernie otrzymują informacje. Uczniowie siedzą, czytają, słuchają, obserwują, odpowiadają na pytania i otrzymują informacje zwrotne. Niektórzy studenci klikają losowo przez każdy ekran informacyjny, aż dzwonek (który naprawdę bałagan z analityką predykcyjną).

 

Badania wykazały, że pasywne zastosowania tabletek są tak skuteczne, jak wykład nauczyciela. Innowacyjne, stopniowe nauczanie z technologią tabletu wymaga kreatywnych rozwiązań.

Nauka z technologią staje się bardziej znacząca i angażująca, gdy uczniowie zajmują się intelektualnie trudnymi, złożonymi problemami z treścią, które wywodzą się z ich zainteresowań lub życia.

Studenci mogą korzystać z tabletów i uzyskać dostęp do oprogramowania do zbadania, odkrywania, projektowania i budowania nowej wiedzy.

Na przykład w matematyce uczniowie mogą korzystać z symulacji rynku giełdowego lub posiadać pizzerię do stosowania umiejętności matematycznych, a jednocześnie zrozumieć rolę matematyki w codziennym życiu. Webowe wirtualne manipulanty umożliwiają uczniom zrozumienie abstrakcyjnych pojęć matematycznych i zwiększenie różnorodności rozwiązań dla studentów. Sprzęt do zbierania danych, arkusze kalkulacyjne i narzędzia do wizualizacji umożliwiają badanie pojęć liczbowych, operacji i wzorców oraz matematycznego rozwiązywania problemów za pomocą danych, które dzieci zbierają. W jednostce matematyki pierwsi uczniowie korzystają z tabletów do obserwowania, opisu, liczenia i wykresu cech zwierząt żyjących w niewoli i dzikiej słonie na całym świecie za pośrednictwem kamery internetowej.

W języku angielskim książki elektroniczne zapewniają szerszy dostęp do bezpłatnych materiałów do czytania, a także wbudowane funkcje wspomagające zrozumienie, takie jak czytanie, definicje, ilustracje i animacje. Studenci mogą wideokonferencję z autorami książek lub ekspertów w perspektywie poza klasą. Niektórzy uczniowie napisali i stworzyli treść multimedialną oraz publikują i rozprowadzają cyfrowe książki lub czasopisma w Internecie.

Stanie się bohaterem i awatarem w edukacyjnej grze wideo może nauczyć studentów przekonywujących pism poprzez zebranie dowodów na świecie i pisanie listów, aby przekonać do gry w swoich pozycjach konkretne kwestie.


W takich działaniach dzieci uczą się podstawowych umiejętności i stosują je do istotnych problemów. Ich nauka trwa przez dłuższy czas i jest bardziej przenoszona na inne problemy z nauką w przyszłości.

Wszystkie dzieci powinny mieć możliwości takiej technologii o wysokim poziomie intelektualnym, ale nie.

Badania pokazują, że niektóre grupy uczniów (uczniów o kolorze, pochodzących z rodzin o niskich dochodach lub ci, którzy mają niski poziom) przede wszystkim wykorzystują technologię w szkole do biernego otrzymywania informacji; inne grupy (studenci mieszkający na zamożnych obszarach lub w utalentowanych i utalentowanych lub zaawansowanych kursach) wykorzystują technologię do czynnego, twórczego i społecznego nauczania.

Możemy rozwiązać tę nierówność

Społeczności szkolne powinny ustalić, czy istnieje podział, analizując sposób wykorzystania technologii w kursach i grupach uczniów. Nauczyciele powinni wybrać selektywnie pasywną metodologię komputerową do konkretnych wyzwań związanych z nauką, takich jak samodzielne przeanalizowanie luk w treści lub zaawansowanej, samodzielnej nauki, a nie jako kompleksowego programu nauczania. Szkoły powinny zapewnić technologiczne i programowe wsparcie nauczycielom w rozwijaniu i nauczaniu w sposób, który wprowadza technologię w ręce uczniów do intelektualnego rygorystycznego uczenia się.

Dostępne technologie, jeśli są stosowane w innowacjach i kreatywności, mogą sprawić, że nauka będzie bardziej praktyczna, stymulująca i skuteczna. To jest przyszłość edukacji z technologią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *